oktoober 2012

SEITSMENDA KLASSI SOOMEREIS

Oktoobri algul osutus tänu sponsori toetusele võimalikuks 7.klassi juba eelmisel aastal planeeritud reis Soome. See oli ühepäevane laevareis Helsingisse.

Selleks, et jõuda Tallinnast väljuvale laevale Superstar, pidime juba kell viis hommikul tõusma. Laevas ootas meid kosutav hommikusöök ja peale kahetunnist sõitu olimegi Helsingis. Ilm oli vihmane, aga kuna olime selle vastu valmistunud, ei rikkunud ilm meie head tuju. Sadamast viis tramm meid kesklinna, kus külastasime Kolme Sepa monumenti (vt pilt 1). Edasi sõitsime vaatama kuulsat Temppeliaukio kirikut, mis on ehitatud kalju sisse (pilt 3). Seal toimus parajasti klaverikontsert ja hiljem jutustas giid meile kiriku ehitamisloost.

Peale kehakinnitamist McDonaldsis sõitsime trammiga SeaLife’i (pilt 4). See on suur akvaariumide kompleks, kus võib peale kalade näha ka põnevaid suuremaid ja väiksemaid mereelukaid ning oma käega katsuda merisiilikut, meritähte või haimuna (pilt 5,6,7,9). Põnevust pakkus igale õpilasele antud ülesanne: leida kirjelduse ja pildi järgi üles mingi kala või loom. Huvitavamatest elukatest nägime SeaLife’s lihasööjaid kalu piraajasid, sõbralikku sebrahaid ja ohtlikult mürgiseid puukonni, kelle mürki kasutati vanadel aegadel mürginoolte valmistamiseks (pilt 8).

Peale SeaLife’i külastamist oli päike välja tulnud ja nii saime veel paar tundi linnas jalutada ning ilusat sügisilma nautida.
Tagasi tulime kiirlaevaga Star, kus peale tublit õhtusööki jagasime oma päevamuljeid ja uurisime ostetud meeneid. Koolibussis, millega Tallinnast kodu poole sõitsime, magasid peaaegu kõik. Päev oli olnud väsitav, aga tore ja väga muljeterohke.